2011.10.11.
17:32

Írta: darvas

Majorannás röfipörkölt

Pörkölttrilógia első rész.

Már a cím is csodálatos. Majorannás röfipörkölt - mondogatom szép neved. Váradi Március plágium.

Ki kell mondani. Néha semmi kedvem főzni. Semmi kedvem krumplihoz, céklához, répához. Inkább álmodni szeretnék sokat. Hintaágyban napsütéses árnyékban.

Szombatra kitűztem főzési időpontot, elhalasztottam, aztán még egy időpontot kifüggesztettem a fejemre, utána besötétedett. 

Na jó majd vasárnap reggel. Ha nincs kedv, akkor nem kell főzni. A napóba mondanám, hogy anyukámnál voltam, ahol mindig  kék az ég van kaja, ezért nem is volt értelme főzésnek. A pörköltmentes napon mesélő_73-assal hajnalig beszélgettünk a főzés tudományáról. 

Másnap

Csak az első hagymahéj levételén kell átmenni késsel, utána megy minden előre a konyhaasztalon és a sütőn. Majdnem megúsztam a fontos holtpontot, anyukám két fej hagymát előrepucolt, szakértettem a mennyiséget, még egyet mellé tettem.

Olajtragédia a követekező megálló.
A hagyma alá olajat vagy zsírt kell önteni, hogy üvegesedjen a zöldség. De nem mindegy mennyit. Mivel már nem vagyok kicsit sem amatőr, ezért nem mennyiségeskedek, csak löttyintek. Sokat löttyintettem, de az majd csak a végén derült ki. Görög dráma csipetnyi Columboval. Az olaj a gyilkos. Zsírral is lehet alkotni persze, de azt is meg kell venni. Ha zsír nincs olaj is jó. 

Amikor már majdnem üvegesedtek a tűzön a felvágott hagymák egy zöldpaprikát is beletettem a pokolra készülő üstbe. Ez nagyon fontos lépés!



Pár perc múlva jónak ítéltem az üveghagymát és levettem a tűzről. Kicsit hűlni hagytam a szaftalapot - sok hagyma sok szaft - mert ha hirtelen tesszük bele a piros paprikát, akkor állítólag keserű lesz a pörkölt. Nem próbáltam ki, de biztos így van. A tűzről levett hagymás lábosba belenyomtam pirosaranyat, két szórásnyi piros paprikát, kis szórásnyi majorannát, őrölt fehérborsot és kis sót. Jól összekevertem, két egész paradicsom és a kockára vágott hatvanhárom deka hús is belefért a lábosba. Még mindig a tűz mellett vagyunk kérem!  Egy pici vizzel meglocsoltam majd visszatettem a tűzre. Pár percig megpörköltem fehérre a húst, felöntöttem vízzel, hogy ellepje a húsokat.
Gázt levettem, fedőt rátettem.

Innentől már csak pár művelet következik ha egy óra múlva enni szeretnénk.

1. Néha meg kell kavarni az ételt.
2. Amikor már majdnem jó, le kell venni a fedőt.
3. A legfontosabb. A főzőedény szélére pörkölődött pörkölést bele kell mosni az ételbe. Pörkölt! Hát persze. Kis vagy nagy kávéskanállal a vége felé szépen a pörköléseket belemostam a pörköltbe. Ez a pörkölt.



A végén a gázt fölvettem, hogy a maradék vizet lenyomjam, a sok hagyma miatt frankó szaft lett az alján.

A csattanó.

Ha sok olajat teszünk bele az elején, akkor az olaj ottmarad a kajában, erre a tragédiára azt találtam ki, hogy megdöntöttem a lábost és úgy szedtünk belőle, hogy az olaj ne kerüljön a tányérba. Úgyis kerül, de mindegy.

A fiam ajánlásával - Majorannás röfipörkölt.

Szólj hozzá!

Címkék: olaj pörkölt hagyma hús röfi fehérbors fiam majoránna pirosarany

A bejegyzés trackback címe:

https://mellhus.blog.hu/api/trackback/id/tr933295446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása