2011.10.07.
15:07

Írta: Mesélő_73_as

Az élet szósza II. (mégnincs kész kine rakd...)

 

A szerkesztői hevültség okán

meredtem a képernyőre bután

Hogyhogy már kint van

Dehát meg sem írtam!

Kész van az mondá az Úr.

csak engem ért váratlanul.

Folytassam! Utasít rendre

Visszaküld második menetre.

 

Ez az étel  az amivel  az "Önálló" férfi nyugodtan próbálhatja hölgye szívét elhódítani, nagyot nem lehet bukni vele. Olasz kaját főzni a kedvesnek olyan alap-feladat, mint virágot vinni, sétálni, moziban átkarolni az izgalmas résznél :) Szóval olyan ez mint az élet eszenciája, ha tetszik -  az élet szósza -  csak hogy témánál maradjunk.
Nálam ez így megy.
- Paradicsomsűrítmény 300ml, oregánó, bazsalikom, só, bors, vöröshagyma (ízlés szerint fokhagyma ha éppen nem felejtem el :P ), 30-40 dkg darált sertés hús (igényesebbeknek legyen marha), spagettitészta, trappista.


- Jó hogy jöttél már nagyon éhes vagyok.... hallom, s nézek meglepetten - Mi ez? -kérdi a kezemben lévő papírzacskót vizslatva. Sniff... veszek egy mély levegőt - Alapanyagok - bököm ki - Vannak edényeid?  
- Hát én azt hittem csak készen hozod?
- Peeersze! Nem olyan családbúl származom én! - bújt ki belőlem a Regős Bendegúz - Nyugi 15 - 20 perc és lehet enni.
Swedish Meal Time-ot megszégyenítő pörgéssel pattognak az eszközök a tűzhelyre.

Hozzálátok az aprításnak, közben hol jobbra, hol balra érzem a visszafogott lélegzetet a vállam fölött.
Próbálok úgy tenni mintha profi lennék aprításban, de persze nem megy....
- Ez csak azért van mert nézel... - sandítok hátra a vállam fölött
- Tudom - csicsergi kuncogva majd továbbperdül egy újabb tálkáért. A konyhai eszközök közben oly észrevétlenül kerülnek a kezem alá mintha mindig is ott lettek volna.
Pár perc múlva már a sercegő olajban fürdőző hagymakockák sózásával játszom svéd módra: Fél kiló só a kézbe, 3 csipet az ételbe - megint kuncogás ….
A húsnak kérek külön serpenyőt, na itt akadunk meg először.... - Én csak rá szoktam tenni a többivel együtt - próbálkozik :) - Na ilyet nem teszünk - veszem vissza a kormányrudat.
Unalmas pirítópercek közben elfogy az Olivér, ellopom az övét. Na jó csak a felét.... Aztán bűnöm palástolására fennhangon dícsérem a duplafalú edényt, és ostorozom magam amiért nem hoztam a hozzávalókhoz 2 sört. Mert ugye a főzéshez energia is kell. A szakácsnak is, nem csak a tűzhelynek :P
A hagyma közben aranyra váltott, jöhet az all-in! A paradicsomban úszik a bazsalikom, az oregánó, só, bors.
Hamarosan a tűzhely is paradicsomban úszik. - Főzök - közlöm lakonikusan, mire egy kis orrfelhúzós fintor a válasz. Hát ha lenne ebben a receptben belsőség, a szívem már biztos itt rotyogna, és lassan a májam is felajánlanám hogy megbékítsem az égieket gonoszságomért.
A tészta vize közben utoléri magát a fedő alatt, s gyorsan elkezdem bontogatni a spagetti csomagolását. Gyakorlott mozdulattal töröm ketté az első marék tésztát.....
- MIT CSINÁÁLSZ !!!! - sikolt fel úgy, hogy a derékbatört darabok kissé szétszóródnak a markomból a tűzhelyre
- Eltöröm, hogy könnyebb legyen megfőzni! Hogy beleférjen.... - szégyenkezem hangosan
- De hát így hogy fogom megenni?
- Villával - próbálom menteni a helyzetet az első ijedség múltával, bár a szégyenérzetem nem múlik teljesen, hisz mindenki tudja hogy a spagettit nem törjük (mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa)
- Így nem tudom feltekerni a kanállal - és a szomorú szemek láttán majd megszakad a szívem. Mentendő a helyzetet felajánlom, hogy a második marék egyben marad. Félmegoldás fél eredménnyel. Nem haltam bele a szégyenbe, főzhetek tovább, de a duzzogás eltart egy darabig.


A fiók mélyéről előkerül egy tésztavilla és kanál.
- Megkaphatod, csak hogy lásd rendes vagyok - himbálja az orrom előtt az eszközöket
- Én ezzel tálalni szoktam - mondom, s már harapnám is inkább le a nyelvem.
- AKKor majd eszek vele én! - s feje fölé trófeaként tartva elvonul teríteni. Még jó hogy a szeme mosolygott, különben helyben végeztem volna magammal...
A tészta közben beledagadt a fazékba, csöndben leszűrjük. Meg sem égetem magam. Ritka.
Sorban az asztalra kerülnek a részek: Szósz tészta sajt. A spagettivilla és a kanál a közösben landol. Megdobban a szívem: Hát mégiscsak számítok valamit !


Szép rendben fekszenek a rétegek tányérra: tészta, szósz, sajt minden elrendezve, szín és forma szerint díszbe öltöztetve a tányért s a lelkem csendben.
Evés közben abbamarad a zene ami végig szólt, a néma áhitat veszi át a helyét.
Üres a tányér! Nem kell kérdeznem ízlett-e......

 A kéz amely ennem ad......

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: sör spagetti time hús paradicsom swedish sajt sertés bazsalikom bors olivér irsai bolognai oregánó kanál trappista meal paradicsomsűrítmény tészatavilla

A bejegyzés trackback címe:

https://mellhus.blog.hu/api/trackback/id/tr473285502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása