2011.09.05.
21:45

Írta: darvas

Mustáros rántott hús

Megpróbálom utolérni magam mint sánta kutya a gazdáját. Múlt hét szerdán történt. Rántott hús projekt leirat.

Megvásároltam a rántott húshoz a mindent. Hazafelé eszembe jutott, hogy borsot elfelejtettem. Mindig a feszkó. Pedig bors kell a húsra, vagy a tojásba. Azt mondták a profik. Siettem. Éhes voltam. Mindegy. Bors nélkül lesz a hús.

Következő feszkó. Nincs olyan fadarabom, amin ki lehet verni a húst. Miért árulnak vastag szeletet? Miért nem lehet vékony szeletet vásárolni? Bahh. Főzés közben nem kérdezünk. Úgysem válaszol senki. Klopfoló van.

Leterítettem egy nejlonzacskót a konyhabútorra, elkezdtem rajta püfölni a húst. Négy szelet combot vásároltam, bár karaj az igazi, de a comb sokkal jobban hangzik. A klopf után hatalmasak lettek a szeletek. Kettévágtam kenyérszeletelővel, mert rendes késem sincs. Még. 

Megmostam jó alaposan a húsokat, besóztam, és állni hagytam tíz percig. Vagy tizenkettőig.

Négy tányért készíttetem elő. Sárga tányérokat. Az elsőbe lisztet tettem, a másodikba négy tojást vertem fel, a harmadikba került a zsemlemorzsa, a negyediket kibéleltem szilviával és a gázláng mellé helyeztem. Az olajat fel kell szippantani a rántott húsról valaminek. Szilvia.

A kettes tányér a kulcsfontosságú. Jó erős löket mustárt belenyomtam, kis sóval meghintettem majd felvertem a tojást.

A palacsintasütőn bemelegítettem az olajat, kipróbáltam egy kis tojásdarabbal, hogy felzizzen-e a cucc. Zizzent, jöhetett bele a hús. Lisztbe, tojásba, szemlemorzsába forgattam és a végén a forró olajba tettem. Újabb gikszer. Nincs fedőm. Úgy tanítottak, hogy a hús A oldalát fedő alatt süssem, fordítás után a B oldal mehet simán. A fedőt két réteg alufóliából alakítottam ki. Szenzációs vizuális élmény, ahogy a kör alakú palacsintasütőn a négyzetes alufólia izzad.

Elszívtam az erkélyen egy cigit, és mire visszaértem már nagyon jól dolgozott az olaj. Nem szabad főzés közben egyfolytában főzni. Nem lehet állandóan a sütő mellett álldogálni. A főzés nem kíván teljes embert.

Benéztem a fólia alá, valahány percen belül már fordítottam is a húsokat. Fedő le. Valahány perc múlva már remek színben tettem ki a szilviára a rántott húst. Gyönyörűen nézett ki. Megkönnyeztem. Újabb liszt, tojás, morzsaforgatás, újabbb adag, aztán megint újabb adag. Az utolsó körnél megint jött a feszkó mert égett morzsadarabok gyülekeztek az olaj alján, amik elég hamar megégették ezt a kört, így többszöri forgatással próbáltam a hirtelen égést lassítani. Nem tudom ilyenkor mi a teeendő, de legközelebb ezt a problémát is meg kell szüntetnem.

Lényeg, hogy főzés közben nincs idő. Tapasztalat van. Ez ugyanúgy igaz  a mennyiségekre is, mihez, mennyit, hogyan, mikor, meddig. Csak tapasztalatból jöhet.

Az még nincs. 

A rántott hús (hét darab) nagyon finom lett. Ezt az axiómát öt olyan ember állította, akik megkóstolták a mustáros rántott húst. 

A virsli sültkrumpli kombinációval folytatom a héten a leiratot, de jön a régen várt pörkölt is! Paradicsommal vagy gulyáskrémmel?

Szólj hozzá!

Címkék: olaj tojás hús mustár bors rántott hús zsemlemorzsa palacsintasütő

A bejegyzés trackback címe:

https://mellhus.blog.hu/api/trackback/id/tr413205182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása